Policy and goals for sustainability management
ALT Telecom Public Company Limited (ALTT) and its group companies believe that conducting business with a focus on sustainability will help the company to remain stable and grow continuously in the long term. This will help create added value for stakeholders throughout the value chain, comprehensively, in terms of economics, communities, and the environment. It also supports the organization in achieving its vision and strategic goals efficiently, in line with the principles of good corporate governance set by the Company.
In addition, all executives and employees of the company have the responsibility to support and promote widespread implementation throughout the organization according to the established policies. This includes disseminating policies to group companies and stakeholders of all groups, as well as communicating and fostering collaboration with various organizations to enhance sustainable development capabilities.
Business Strategy
To elevate the organization towards sustainability, the company has set objectives to ensure continuous sustainability of the business amidst the uncertainties and rapid changes occurring in various dimensions of the world, including.
1. มุ่งสร้างผลประกอบการและผลตอบแทนที่ดี
Given the rapid technological changes impacting businesses continuously, the company remains adaptable to these changes. It continues to progress according to its business plans and set goals, with a focus on ventures in smart energy, smart cities, and enhancing consumer lifestyles through various e-platforms. These services aim to drive both public and private sector clients towards greater agility, elevate service through digital systems, reduce costs, and prioritize environmental sustainability while improving the quality of life for citizens, all within an ethical governance framework.
2. ใช้ทรัพยากรอย่างคุ้มค่าและเกิดประโยชน์สูงสุด
The company is advancing the utilization of fiber optic communication networks, which are widely available nationwide, to promote shared usage among business groups and to connect domestic networks with international submarine cable networks, aiming to position Thailand as the ASEAN Digital Hub
3. ส่งเสริมการใช้พลังงานทดแทน และลดการปล่อยก๊าซเรือนกระจก
The company aims to develop renewable energy businesses and has strategies to promote the use of renewable energy among industrial factories, households, and both public and private sectors. This involves reducing the consumption of electricity generated from pollutants and transitioning to clean energy sources to mitigate greenhouse gas emissions contributing to global warming.
4. ตอบสนองการพัฒนาเศรษฐกิจและสังคมด้วยนวัตกรรมดิจิทัล
It involves leveraging innovative and intelligent technologies to work together with communication systems, as well as developing platforms to provide supplementary services for various devices related to Smart city systems, Smart energy systems, and insurance businesses, in order to develop cities into smart cities and elevate the quality of life for communities and societies.
5. เสริมสร้างความผูกพันของพนักงาน และ สร้างความตระหนักรู้ในจรรยาบรรณธุรกิจของกิจการ
Employees are valuable assets to an organization. Overall success relies on their knowledge, skills, and dedication. Therefore, employee development goes hand in hand with fostering organizational engagement and instilling business ethics awareness. It's a critical factor in achieving set goals. The company has a strategy to maintain a happy work-life balance, motivate employees, take care of their physical and mental health, and financial well-being. Moreover, continuous development is aimed at enhancing employees' capabilities.
6. มุ่งสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้ากลุ่มเดิมและกลุ่มใหม่
บริษัทคำนึงถึงความต้องการและความคาดหวังของลูกค้าทั้งกลุ่มเดิมและลูกค้ากลุ่มใหม่ โดยดูแลลูกค้าทั้งในระหว่างการเสนอโครงการ การให้บริการติดตั้งอย่างมืออาชีพ รวมถึงการบริการหลังการขาย เพื่อสร้างความพึงพอใจของลูกค้าอย่างต่อเนื่อง
7. ปรับปรุงระบบควบคุมภายใน ให้ทันสมัยและลดความซ้ำซ้อน
เทคโนโลยีมีการเปลี่ยนแปลงไปอย่างรวดเร็ว ส่งผลให้องค์กรต้องปรับปรุงกระบวนการและระบบการควบคุมภายในให้ทันสมัย และลดความซ้ำซ้อนเพื่อให้เกิดความคล่องตัว และเกิดประสิทธิผลและประสิทธิภาพสูงสุด
การจัดการความยั่งยืนในมิติเศรษฐกิจ และธรรมาภิบาล
1. มุ่งสร้างผลประกอบการและผลตอบแทนที่ดี
บริษัท ให้ความสำคัญต่อความคาดหวังของนักลงทุนและผู้ถือหุ้นเป็นอย่างยิ่ง และคำนึงถึงจากสภาวะการณ์การเปลี่ยนแปลงทางเทคโนโลยีที่มีการเปลี่ยนแปลงอย่างรวดเร็ว ส่งผลกระทบต่อธุรกิจอย่างต่อเนื่อง ทำให้บริษัทยังคงต้องปรับตัวตามการเปลี่ยนแปลง ซึ่งบริษัทยังคงเดินหน้าทำตามแผนธุรกิจและเป้าหมายที่วางไว้ โดยยังคงมุ่งเน้นไปยังกิจการด้านพลังงานไฟฟ้าอัจฉริยะ เมืองอัจฉริยะ รวมถึงการพัฒนาความเป็นอยู่ของผู้บริโภคผ่านอี-แพลตฟอร์มต่างๆ ซึ่งเป็นบริการที่จะช่วยขับเคลื่อนธุรกิจของลูกค้าทั้งภาครัฐและเอกชนให้มีความคล่องตัว ยกระดับการให้บริการด้วยระบบดิจิทัล ช่วยลดต้นทุน รวมทั้งให้ความสำคัญกับการรักษาสิ่งแวดล้อมและยกระดับคุณภาพชีวิตประชาชน
2. ใช้ทรัพยากรอย่างคุ้มค่าและเกิดประโยชน์สูงสุด
บริษัทเดินหน้าการใช้ประโยชน์จากโครงข่ายสื่อสารเคเบิลใยแก้วนำแสงที่กลุ่มกิจการมีอยู่ทั่วประเทศ เพื่อส่งเสริมให้เกิดการเช่าใช้ร่วมกันของกลุ่มผู้ประกอบการ และเชื่อมโยงโครงข่ายภายในประเทศเข้ากับโครงข่ายภาคพื้นน้ำระหว่างประเทศเพื่อให้ประเทศไทยก้าวสู่ศูนย์กลาง ASEAN Digital Hub
3. ลดประเด็นข้อบกพร่องระบบความคุมภายใน
บริษัทมีการปรับปรุงระบบควบคุมภายในเพื่อลดความซ้ำซ้อน และทำให้เกิดความคล่องตัว และเกิดประสิทธิผลและประสิทธิภาพสูงสุดในการ
เป้าหมายและผลการดำเนินงานด้านความยั่งยืน มิติเศรษฐกิจและธรรมาภิบาล ดังนี้
Dimension |
Strategy |
Objective 3-5 year |
Annua 2566 |
ด้านเศรษฐกิจ |
Striving to create good business performance and returns |
กำไรสุทธิมีอัตราการเติบโตไม่น้อยกว่าร้อยละ 10 เมื่อเทียบกับปีก่อนหน้า |
กำไรสุทธิมีอัตราการเติบโตเพิ่มขึ้นร้อยละ 109 |
Utilize resources efficiently and maximize benefits |
รายได้ประจำ (Recurring Income) มีสัดส่วนไม่น้อยกว่าร้อยละ 10 ของรายได้รวม |
รายได้ประจำ มีสัดส่วนคิดเป็นร้อยละ 26 ของรายได้รวม |
|
มุ่งสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้ากลุ่มเดิมและกลุ่มใหม่ |
เพิ่มความพึงพอใจของลูกค้าไม่น้อยกว่าร้อยละ 90 |
ผลการสำรวจความพึงพอใจของลูกค้า คิดเป็นร้อยละ 92.64 |
|
ลดประเด็นข้อบกพร่องระบบความคุมภายใน |
ปรับปรุงระบบควบคุมภายใน ให้ทันสมัยและลดความซ้ำซ้อน ร้อยละ 100 |
จากการปรับปรุงกระบวนการให้มีความทันสมัยและลดกระบวนการซ้ำซ้อน ได้ร้อยละ 50% |
|
ส่งเสริมให้พนักงานตระหนักรู้ในจรรยาบรรณธุรกิจของกิจการ |
พนักงานมีความรู้ความเข้าใจด้านจรรยาบรรณธุรกิจที่ถูกต้องไม่น้อยกว่าร้อยละ 95 |
จากผลการประเมินการความเข้าใจจรรยาบรรณธุรกิจของพนักงานในปี 2566 อยู่ในอัตราร้อยละ 91 |
Auditor’s Remuneration for the Past Fiscal Year
ALT Telecom Public Company Limited
1. Accounting Audit Fees
- The Company’s auditors (Ms. Nuntika Limviriyalers, Mr.Paiboon Tunkoon, or Ms. Tithinun Vankeo) for the past fiscal year
- None -
- The audit firm (PricewaterhouseCoopers ABAS Ltd.) including a person or a firm related to the auditors and the audit firm 1,675,000 baht
The Subsidiaries
1. Accounting Audit Fees
- The Company’s auditors (Ms. Nuntika Limviriyalers, Mr.Paiboon Tunkoon, or Ms. Tithinun Vankeo) for the past fiscal year
- None -
- The audit firm (PricewaterhouseCoopers ABAS Ltd.) including a person or a firm related to the auditors and the audit firm 3,090,000 baht
2. Other Fees
- None –
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |